LT EN
Pradžia Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

Kliento tapatybę bankai galės nustatinėti per atstumą, naudodamiesi vaizdo kamera

Kliento tapatybę bankai galės nustatinėti per atstumą, naudodamiesi vaizdo kamera

Nuo šiandien, gruodžio 1 dienos, įsigalioja Vyriausybės nutarimo pakeitimai, leidžiantys nuotoliniu būdu nustatyti kliento tapatybę. Tai reiškia, kad klientui bus sudarytos sąlygos gauti finansų įstaigos skyrių ar kitų subjektų teikiamas paslaugas į juos neatvykus. Tikimasi, kad pakeitimai užtikrins finansinių technologijų industrijos augimą, į Lietuvą pritrauks finansinių technologijų bendroves.

Nuo gruodžio pradžios bankai ir kitos įstaigos galės nustatyti kliento tapatybę nuotoliniu tiesioginio vaizdo perdavimo būdu. Techninius reikalavimus, kuriais užtikrinami būtini pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos tikslai, parengė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT).

Reikalavimuose nustatyta, kad vaizdo ir garso perdavimas gali būti atliekamas tik nepertraukiamai, tiesiogiai ir realiu laiku atliekant vaizdo ar nuotraukos perdavimą finansų įstaigai ar kitam subjektui. Kliento veido atvaizdas tiesioginio vaizdo perdavimo metu turėtų būti  fiksuojamas iš priekio, atvaizde turi matytis kliento veidas ir pečiai, atvaizdas privalo būti aiškiai matomas, atskiriamas nuo aplinkoje esančių objektų.

Be to, kliento veido atvaizdas iš priekio ir asmens tapatybės dokumento originalas tam tikrą laiką turi būti rodomi kartu,  kad galima būtų identifikuoti kliento veidų bruožų tapatumą su jo pateikiamo tapatybės dokumento nuotraukoje užfiksuoto asmens veido bruožais.

Turėtų būti rodomas tas dokumento puslapis, kuriame yra šio fizinio asmens nuotrauka, dokumentas turi būti pakreipiamas kelis kartus, kad būtų galima įsitikinti, kad rodomas dokumentas yra tikras, originalus.

Techniniai reikalavimai, be kita ko, nustato aukštus vaizdo kokybės reikalavimus: vaizdas privalo būti tokios kokybės, kuri leistų lengvai nuskaityti informaciją iš pateikiamų tapatybės dokumentų, aiškiai matyti paties asmens bei asmens, atvaizduoto tapatybės dokumento nuotraukoje, bruožus ir nekeltų abejonių, kad tiesioginės vaizdo transliacijos metu dalyvaujančio asmens pateikiamame tapatybės dokumente yra būtent jo nuotrauka.

Numatyta ir tai, kad finansų įstaiga ar kitas subjektas gali pateikti papildomas instrukcijas bei nurodymus klientui pakeisti veido atvaizdo ar tapatybės dokumento poziciją. Finansų įstaiga ar kitas subjektas turi teisę paprašyti kliento nuimti galvos ar veido apdangalą, akinius ar kitus objektus, trukdančius tinkamai užfiksuoti kliento veido atvaizdą.

Jei finansų įstaiga ar kitas subjektas negali užtikrinti techninių reikalavimų laikymosi, pavyzdžiui, tiesioginis vaizdo perdavimas yra nutraukiamas arba iškyla tiesioginio vaizdo ir (ar) garso perdavimo problemų, neužtikrinama tinkama vaizdo kokybė, nustatoma, kad kliento pateiktas tapatybės dokumentas neatitinka tokiam dokumentui keliamų informacijos turinio reikalavimų ar kita, kliento tapatybės nustatymo procesas privalo būti nutrauktas. Atsakomybė už kliento tapatybės nustatymą nuotoliniu būdu tenka tenka finansų įstaigoms ir kitiems subjektams.

Prenumerata

Įrašykite savo el. pašto adresą ir gaukite FNTT naujienas

Pateik informaciją, gauk atlygį

Informacijos apie  grynųjų pinigų ir įtartinas pinigines operacijas teikimas